cookies-varning

onsdag 25 maj 2011

Military Intelligence

Ett citat som ackrediteras Groucho Marx lyder "Military intelligence is a contradiction in terms" -- oöversättligt men jag tror ni fattar galoppen.

I alla fall, det är ett tag sedan jag uppdaterade, men det beror på att jag varit upptagen med att få klart mina britter inför det stundande slaget. Om två veckor bär det av, mot Tobruk 1941 som anfalls av ärkefienden Italien! Jodå ni läste rätt, det är nämligen innan Hitler beslutade sig för att skicka Rommel och den berömde Afrikakåren till sina allierades hjälp. Dock kan jag inte berätta så mycket om mina styrkor eftersom det kan finnas spioner i faggorna. Så ni får nöja er med bilder på lite terräng jag gjort.

Först ett avsnitt med taggtråd. Basen är gjord av ett gammalt kreditkort och taggtråden är sytråd som jag spänt mellan små stift med 0.7mm metalltråd. Rätt bra, men lite tidskrävande. Thomas hade kommit på en bättre och snabbare metod så jag överlåter resten av taggtråden till honom, det behövs mer än en meter!


Sedan följer lite hus. I scenariot förekommer en by, men vi hade inga bra hus. Det finns jättefina hus i resin från exempelvis Timecast, men jag kom att tänka på dem för sent och de skulle knappast hinna fram i tid. Så jag började leta papphus på nätet. Först tänkte jag köpa ett set med 28mm-byggnader på PDF och skriva ut i 25% storlek, men jag var rädd att det skulle bli för pillrigt att limma ihop. Då fick jag ett tips om att Germy.co.uk hade ett litet set om fyra ökenhus som kunde passa, alldeles gratis. Tack Håkan! Vips hade jag laddat ner dem och skrivit ut två blad. Lite klipp och klistra så hade jag min by. Även om husen är enkla lådor med fönster och dörrar ser de okej ut. Huset med olika höjd är helt enkelt det lägsta och det högsta huset ihopklistrade med varandra.

(Censorns not: Retuschera bort pansargevärsgrupperna från bilderna innan publicering.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games